Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polregio i Łódzkie uspokajają. Po zdarzeniu w Małej Nieszawce nie brakuje taboru

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Data publikacji:
22-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Polregio i Łódzkie uspokajają. Po zdarzeniu w Małej Nieszawce nie brakuje taboru
Fot. KM Państwowej Straży Pożarnej w ToruniuUszkodzony elektryczny zespól trakcyjny EN57AKM
W wyniku zdarzenia elektryczny zespól trakcyjny EN57AKM województwa łódzkiego ma tak uszkodzoną kabinę, że wyklucza to dalsze użytkowanie składu. Sprawdzamy, czy kursy realizowane przez Polregio, które finansuje wspomniany samorząd, są w jakiś sposób zagrożone.

Przypomnijmy: Do zdarzenia doszło popołudniu w piątek, 9 maja we wsi Mała Nieszawka w województwie kujawsko-pomorskim (powiat toruński). Samochód ciężarowy cofając w pobliżu torowiska uderzył w słup, do którego podwieszona jest sieć trakcyjna.

W uszkodzoną konstrukcję uderzył później pociąg Polregio rel. Bydgoszcz Główna – Łódź Kaliska, w którym jechało wówczas 155 pasażerów. Maszynista ani pasażerowie nie odnieśli obrażeń, jednak utrudnienia w podróżowaniu trwały przez dwa dni.

Czy Polregio ma czym jeździć na zlecenie województwa łódzkiego?

Polregio jest jednym z dwóch przewoźników w regionie łódzkim. Spółka realizuje przede wszystkim połączenia kat. IR z Łodzi do Warszawy oraz także m.in. regionalne kursy do Radomska, Piotrkowa Trybunalskiego, Częstochowy czy – ostatnio wznowione – do Bydgoszczy.

Powstaje więc pytanie czy wypadek w Małej Nieszawce w połączeniu z niedostępnością innych pociągów, jest zagrożeniem dla realizacji zamówionych kursów? Przedstawicielka przewoźnika zdecydowanie zaznaczyła, że nie.

– Liczba dostępnych obecnie pojazdów pozwala realizować rozkład jazdy bez uruchamiania komunikacji zastępczej – poinformowała "Rynek Kolejowy" Anna Piotrowska, rzeczniczka Łódzkiego Zakładu Polregio. – Aby zwiększyć rezerwę taborową, spółka planuje okresowo przesunąć dwie jednostki serii EN57AL z innych zakładów regionalnych na rzecz łódzkiego zakładu.

Natomiast nie ma jeszcze decyzji, co dalej z uszkodzoną jednostką EN57AKM 3005r. – Oczekujemy na decyzję komisji kolejowej powołanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie pojazdu, który został wyłączony z użytku po zdarzeniu – uzupełniła Piotrowska.

Urząd Marszałkowski w Łodzi: rozkład jazdy bez zakłóceń

Łódzkie, prócz własnego przewoźnika – Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – zleca część przewozów właśnie spółce Polregio. Na potrzeby realizacji tego zadania UMWŁ przekazał w formie dzierżawy 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AKŁ, EN57AKM oraz EN57AL. Pojazdy przechodziły modernizację w latach 2010 – 2015. Do tego Polregio użytkuje 10 swoich pociągów z różnych serii.

Wojewódzki organizator transportu kolejowego przekazał nam, że aktualnie rozkład jazdy realizowany jest bez zakłóceń. – W zakresie uzupełnienia rezerwy taborowej w związku z uszkodzeniami pojazdów prowadzone są rozmowy w zakresie oddelegowania dodatkowego pojazdu dla Łódzkiego Zakład Polregio w Łodzi – tłumaczy biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

I dodaje: – W ramach umowy operator zapewnia tabor zastępczy na okres wyłączenia z eksploatacji pojazdów przeznaczonych do naprawy okresowej.

W nawiązaniu do dzisiejszego tematu warto wspomnieć, że jednostka, która uległa wypadkowi w Małej Nieszawce, nie jest jedynym wyłączonym z użytkowania składem. Z informacji UMWŁ wynika, że z 25 są to jeszcze trzy inne pojazdy:
  • EN57AKM 3004 – po pożarze kabiny,
  • EN57AL 1251 – pojazd na naprawie poziomu P3,
  • EN57AL 1556 – pojazd na naprawie poziomu P4.
Dwa ostatnie będą włączane do ponownej eksploatacji w regionie łódzkim odpowiednio: pod koniec maja i w lipcu tego roku.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prezes Polregio: Kolej regionalna musi uzupełniać KDP

Pasażer

Udany pierwszy kwartał Polregio

Pasażer

Udany pierwszy kwartał Polregio

Polregio 26 kwietnia 2025

Sprostowanie Artura Martyniuka, byłego Prezesa Zarządu Polregio SA

Biznes

Sprostowanie Artura Martyniuka, byłego Prezesa Zarządu Polregio SA

Artur Martyniuk, były Prezes Zarządu Polregio SA 25 kwietnia 2025

Zobacz również:

Prezes Polregio: Kolej regionalna musi uzupełniać KDP

Pasażer

Udany pierwszy kwartał Polregio

Pasażer

Udany pierwszy kwartał Polregio

Polregio 26 kwietnia 2025

Sprostowanie Artura Martyniuka, byłego Prezesa Zarządu Polregio SA

Biznes

Sprostowanie Artura Martyniuka, byłego Prezesa Zarządu Polregio SA

Artur Martyniuk, były Prezes Zarządu Polregio SA 25 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5